Activistes del Líban, Mèxic, Nicaragua, Grècia, Ghana i la RDC visiten Catalunya amb motiu de la Gira de tardor 2025 de Ciutats Defensores dels Drets Humans

A la gira de tardor de Ciutats Defensores dels Drets Humans, que tindrà lloc del 30 de setembre al 9 d’octubre, hi participaran set defensores i defensors dels drets humans procedents de Grècia, Líban, Mèxic, Ghana, la RDC i Nicaragua.

Durant la seva estada a Catalunya, les i els activistes convidats aniran de municipi en municipi, fent activitats de sensibilització a les escoles, trobades amb els mitjans, xerrades a centre cívics obertes a la ciutadania i reunions institucionals d’incidència política: una agenda dinàmica amb l’objectiu de donar a conèixer la tasca dels qui defensen els drets humans arreu del món, conscienciant la ciutadania i creant xarxes de suport.  

Provinents de sis països i contextos diferents, a través dels testimoniatges dels convidats i convidades a aquesta gira, s’abordarà un ventall de temàtiques i drets, estimulant la reflexió ciutadana en múltiples àmbits i proporcionant ocasions de debat i escolta activa. Durant aquesta gira, es tractaran sobretot el dret a la vida i contra les guerres, els drets democràtics i els drets als migrants.

Aquestes són les defensores convidades a la gira:

Maria del Lourdes Ruiz:
Maria del Lourdes Ruiz, coneguda com Mama Lulu, és directora del Colectivo Luz de Esperanza, un grup que ajuda a les famílies a buscar els seus éssers estimats desapareguts a Jalisco, Mèxic. La seva tasca visibilitza el problema de les desaparicions forçades i el paper fonamental de les famílies en la recerca de justícia.

Iasonas Apostolopoulos:
Iasonas Apostolopoulos és un activista grec que ha estat rescatant immigrants al Mediterrani des de 2015. La seva tasca es centra en salvar vides i denunciar les polítiques d’immigració que deshumanitzen les persones que intenten arribar a Europa. Actualment treballa a Mediterranean Rescue.

Itza López:
L’Itza López és una jove nicaragüenca exiliada a Barcelona després de la repressió del govern d’Ortega a Nicaragua. El seu documental ‘El viatge d’Itza’ narra la crisi de drets humans al seu país i l’exili forçat de milers de nicaragüencs.

No Name Kitchen – Bruno Alvarez:
Bruno Álvarez és el director de No Name Kitchen, un moviment independent que treballa a les zones frontereres dels Balcans i la Mediterrània. Es dediquen a oferir ajuda humanitària i a defensar els drets de les persones que són víctimes de devolucions violentes i altres abusos.

Yara Harake:
Yara Harake és una defensora libanesa amb més de deu anys d’experiència en drets humans. El seu treball se centra en transformar els conflictes en oportunitats per a la pau i la justícia, reconeixent la diversitat d’identitats que es formen a partir de les lluites individuals i col·lectives.

Richmond Kennedy Quarcoo:
Richmond Kennedy Quarcoo és un activista ambiental de Ghana que lluita contra la contaminació plàstica a les platges del seu país amb la seva organització Plastic Punch. A través del seu treball a la Marina Mercant i l’escola d’Oceanografia, promou la protecció dels ecosistemes costaners i la sostenibilitat ambiental.

Roland Mimi Ngoy:
Roland Mimi Ngoy és un activista de la República Democràtica del Congo que analitza la connexió entre els conflictes bèl·lics i l’explotació dels recursos naturals al seu país. A través de les seves organitzacions, defensa la pau, la justícia social i els drets humans a la RDC.

Notícies relacionades

DECLARACIÓ INSTITUCIONAL CIUTATS DEFENSORES DELS DRETS HUMANS 2025

07/01/2026
Vivim en un món convuls. Pràcticament la meitat de la població viu sota el llindar...

S’inaugura a Gavà la gira de tardor 2025 de la XV edició de Ciutats Defensores dels Drets Humans

30/09/2025
Gavà ha sigut el municipi català encarregat d’acollir l’acte d’inauguració d’aquesta gira, que les set...

Activistes del Líban, Mèxic, Nicaragua, Grècia, Ghana i la RDC visiten Catalunya amb motiu de la Gira de tardor 2025 de Ciutats Defensores dels Drets Humans

19/09/2025
A la gira de tardor de Ciutats Defensores dels Drets Humans, que tindrà lloc del 30 de...

Conèix tots els defensors i les defensores

Richmond Kennedy Quarcoo

Ghana
Mediambient

Yara Harake

Líban
Dret a la pau

Iasonas Apostolopoulos

Grècia
Drets de les persones migrades