Al 2011, Al-Khawaja va participar en les protestes que van marcar l’arribada de la Primavera Àrab a Bahrain. Poc després, va ser detingut a cops i condemnat a cadena perpètua per un tribunal militar. A la presó, ha patit greus tortures i maltractaments. Ha dut a terme diverses vagues de fam, en protesta per la seva situació i per les abusives condicions que es viuen a la presó de Jaw.
L’intent de silenciar Abdulhadi Al-Khawaja reflecteix un patró sistemàtic de repressió contra qualsevol expressió dissident o de protesta. Com denuncia Human Rights Watch, les autoritats han prohibit el funcionament de qualsevol mitjà de comunicació independent al país, han dissolt tots els grups d’oposició i continuen detenint i condemnant activistes i periodistes.
La recent mort del primer ministre, Khalifa bin Salman Al Khalifa, que ha governat amb mà de ferro les darreres cinc dècades, no genera gaires expectatives de canvi.